17 november 2011

Fin till advent och jul


















































Dessa två klänningar har jag sytt genom att återanvända skjortor, som jag berättat om tidigare. Tillsammans med röd trikå blir det väldigt juligt må jag säga. Den med en ficka fram är i storlek 92-98 och den med rött trikåband i midjan är i storlek 98-104. Jag flyttar dem till KIOSKEN genast! Jag har även fyllt på med annat i KIOSKEN, så ta gärna en titt i högerraden här intill och vid intresse för något kan du skriva en kommentar eller maila mig!


























Här är två kombinationer jag skickar iväg den här veckan, den ena till ett födelsedagsbarn och en nyfödd i Skåne och den andra till en 3,5-åring i Värmland. Hoppas att samtliga blir nöjda!

5 kommentarer:

  1. underbart med all denna kreativitet!!! har du pysslat lite med applikationer förresten?

    SvaraRadera
  2. Jodå, litegrann. Senast en hammare på en 4-årings födelsedagsmössa, den blev uppskattad. Har du provat Hanna?

    SvaraRadera
  3. Ja pyttelite, det blir fint med råa kanter tycker jag. Eller om man typ broderar fast dem med broderi-garn.

    SvaraRadera
  4. Har du kvar det gröna hjärttyget? Vad tar du för ett par byxor i strl 98 så fall? H. Sofia.N

    SvaraRadera
  5. Tyvärr inte Sofia, men jag har tänkt beställa klövertyg i bl a grön trikå, det är lite i samma stuk, kolla in det på länken:

    http://www.ohlssonstyger.se/TriggerShop/Artikel/Mode/Mjuka_tyger/_Trika;_Lycka__77_77_6428.aspx

    Gillar du det så säg till så har jag med det i beräkningen när jag beställer! (Byxa i klövertyg strl 98 kostar 120 kr)

    SvaraRadera