17 december 2011

Jag sa ju att jag fått dille



...på att sy barnklänningar under hösten/vintern. Här kommer några till som är färdiga! Som jag nämnt tidigare tycker jag att det är väldigt roligt att sy klänningar för att jag får matcha ihop flera tyger i samma plagg och sy olika modeller etc etc. När jag ser ett tyg som passar för en klänning är det svårt att hålla sig från att börja klippa omedelbart! Sån är jag.







































Klänning 1, 2, 3 från vänster är i storlek 104. Klänning 1 är en grön/cerisa hängsleklänning med fin vid kjol nertill (snurrar bra!). Klänning 2 är en cerise/blommig färgklick med ett lila band och är också en kjol med snurrpotential. Klänning 3 är en så kallad skjortklänning (som jag skrivit om HÄR) där knäppningen på skjortan blivit bakstycket på klänningen.



Klänning 4 är en ärmlös klänning i storlek 136 där nedersta volangen har ett glittrigt rött tyg. Den är vid och snurrvänlig även denna. I vintertid passar det bra med t-shirt eller långärmad t-shirt under de ärmlösa klänningarna, till sommaren kan man ha den som den är. Som jag också påtalat tidigare är det många av klänningarna som passar under en längre tid för barnet. Först som en klänning och sen som en tunika. Jag lägger klänningarna i KIOSKEN här till höger, maila eller kommentera om du är intresserad!


1 kommentar: