09 december 2011

Mjuk som sammet






















Vilken färgprakt! Dessa velourbyxor med mudd är mjuka, goa och lekvänliga. Mudden går ju att vika upp/ner och därmed kan de användas under en längre tid. (De gröna är med resår istället för muddar) Jag lägger dem i KIOSKEN, där står även storlekarna. Doris poserar glatt i sina lila mjukisar. Hon har lärt sig "stå lull" som man säger, fast hon ville inte visa det när jag fotade. Är "stå lull" ett uttryck ni känner igen?

 

I helgen stöptes det ljus med föräldrar och våra vänner. I 34 år (!) har vi hållit på och jag har inte missat många av de träffarna, även om jag inte var född de första åren... Men i helgen hade jag fullt upp med att se till barn och pyssla med dem så jag glömde bort att doppa!!! Sen var det rekordsnabb stöpning i år också, de är ju ganska rutinerade de gamla rävarna. När ljusen var färdiga åt och drack vi gott tillsammans allihop. Det här är en av årets mysigaste sammankomster tycker jag.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar färgbomb! Och vilka stöpaljusproffs ni är, jämna fina smala....så såg inte mina ut sist gång jag provade;) Men så har jag tyvärr ingen längre erfarenhet. Kram Jennie

    SvaraRadera