12 februari 2012

Pysseltips! Gör om garderoben till barnkök, del 1


Det var en helt vanlig klädgarderob och jag tyckte absolut att vi kunde vara utan den. Det kliade i fingrarna på mig - kanske skulle det vara precis lagom att göra ett kök till barnen - JA! Garderoben röjdes ur och tapetserades med överblivna tapetbitar, tapetprover och den loppisfyndade muminbården. Så brokigt som möjligt var målet. Den rosa tapeten med vita duvor hade jag och min syster i vårt gemensamma rum när vi var små - vilken nostalgi att få se den dagligen igen!

 

Vi satte upp platsbyggda hyllor så det blev diskbänk, spis och förvaring. Några hyllor kläddes i snyggt blommigt papper. Många prylar, hyllor, burkar är fyndade på loppis och en del grejer är hemmagjort/hemmasytt av mig eller andra. En fluffig matta gör det skönt för små fötter att både stå och sitta.


Den här garderoben har blivit ett av favoritställena i huset kan tilläggas. Både för våra barn och de besökande.Tror det är 3 år sen vi gjorde i ordning den. Och jag gillar också att leka i köket ska erkännas... Mer bilder utlovas.

 























4 kommentarer:

  1. Wow vilket drömkök för en liten! Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Men oj så fint!! Blir leksugen själv ;))
    //Tess W

    SvaraRadera
  3. Ja jag älskar den, återkommer för tips den dagen vi får en garderob över ;)

    SvaraRadera
  4. Lägg av! Det är ju helt strålande! "Flipping Fabulous" /Bengan-anna

    SvaraRadera