19 mars 2012

Kjol till mig, återanvändning och lite pyssel


Har sytt och pysslat lite av varje senaste tiden. Sydde faktiskt en kjol till mig själv, grå, mjuk & användbar. Den grågula klänningen blev en present till barnens kusin som fyllt 2 år. Den är sydd av nytt grått tyg (samma som kjolen till mig är sydd i), gul muddväv och gult återanvänt påslakan.
Sugrören nedan dekoreras med namn inför en kommande jobbfest, förhoppningen är att minska antalet "vilket är mitt glas nu igen?" Elof godkände idén. Att pyssla med självhäftande plast måste vara bland det mest tacksamma; så lättarbetat! Jag vill också tipsa pysselintresserade i västra Sverige om att ni nu får närmare till danska TGR som har öppnat butik i Göteborg, därifrån kommer nedan blommiga servetter och även rullarna med självhäftande plast i roliga mönster.



























1 kommentar:

  1. Snygg kjol! Kul att affären öppnat, har ju aldrig besökt den men blev så sugen när ni berättat allt fint ni shoppat där. Kram

    SvaraRadera