31 oktober 2012

En syjunta som syr!

 

Det är ju inte i alla syjuntor det fortfarande sys eller skapas något (och inget fel i det!) men den här gruppen gör det verkligen! På söndagens syjunta saknade vi några (men snart ses vi igen!), men vi var några som träffades och skapade tillsammans. Jag sydde tunika och byxor till min 1,5-åring, en sydde kjol, en lagade raggsockar och en sydde mössor och fodral. Alltid lika mysigt och GÖTT, denna gången blev vi bjudna på grahamsfrallor och pumpakaka. Tog ett foto utifrån och det såg sådär hemtrevligt och läckert ut precis som jag anade. Tack sykompisar!

5 kommentarer:

  1. Längtar tills jag ska få vara med, det var alldeles för länge sedan nu! Kram

    SvaraRadera
  2. ja titta va' mysigt vi har :) tack själv & va' fin & välsydd tunikan blev!!! ehj

    SvaraRadera
  3. Får alltid sådan inspiration efter en junta :) I gårkväll lade jag undan telefoner och datorer och sydde ett par haremsbyxor till lill-fia. Allt tack vare er <3

    SvaraRadera
  4. Åh, häftigt att få vara inspiration till någon!!! Och Jennie, nu är det inte långt kvar till 18e och då en HEL dag! Det blir grejer det!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder :-):-) Så mysigt ni verkar ha det. Avis!

    SvaraRadera