20 juni 2014

Blåprickig klänning

Ett av mina nyårslöften var, som jag tidigare nämnt, att sy mer till mig själv under 2014. Jag infriade detta löfte omgående (eftersom jag sytt så lite till mig själv tidigare så var det inte så svårt) och sydde flera kjolar i januari och februari och sen även två toppar under våren. Nu har jag en tid grunnat på en klänning och testade mig fram. Överdelen är sydd från ett mönster från en av topparna jag sydde i våras (men kortare), sen ville jag markera midjan vilket en bit mudd fick hjälpa mig med. Nederdelen är ett härligt prickigt viscosetyg med snyggt fall. Jag sydde några insnitt och veck när jag sydde på det prickiga på midjemudden och voilà klänningen blev klar! Passar till vardags och till fest, mycket beroende på vilka skor jag väljer till. Den här funkar ju även att sy ärmlös, det kanske jag provar nästa gång... (fotograf är 3-åringen, hon halshugger gärna när hon tar porträtt)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar